Pénzhét 2017

Pénz7 a Csokonaiban

Az egy hét leforgása alatt megtudtuk, hogy a banknak milyen fontos szerepe van az életünkben.

Megtanultuk hogyan kell a pénzt átutalni és, hogy hogyan kerül a pénz a bankba. Összehasonlítottuk, hogy egy régi és egy új család hogyan intézi a kiadásait. Ráadásul még egy banki alkalmazott is bevezetett a bankok varázslatos világába.

Nagyon sokat tanultunk és remélem a jövőben is lesz ilyen hasznos és tanulságos nap.

Molnár Zsófia, 7.a

A Pénz7 témahét ebben az évben nagyon sikeres volt iskolánkban. Matematika tanárok és osztályfőnökök segítségével 13 osztályban tartottuk meg a foglalkozásokat. Idén a "Bankoljunk okosan" jeligére épültek fel az órák. A gyerekek megismerkedhettek a bankkártya használat előnyeivel, szükségszerűségével és hátrányával. Tartalmas jó foglalkozások sikeredtek.

"Ezen az órán a bankkártya és a készpénz előnyeiről és hátrányairól tanultunk. Ezt ez órát szakember is segítette, így ha bármi kérdésünk volt rögtön választ kaptunk. Hasznos volt az óra, mert sok új dolgot megtudhattunk. Van akinek a véleménye az óra végére teljesen megváltozott. Jó ha ilyen témával foglalkozunk, mert ez fontos szerepet játszik az életünkben." (11.b vélemény)

A 7.c és a 9. b az alábbi projektekben dolgozott.

7.C

"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka

"Családi kupaktanács" csoportmunka

"Családi kupaktanács" csoportmunka

9.B

"Családi kupaktanács" csoportmunka

"Családi kupaktanács" csoportmunka

"Családi kupaktanács" csoportmunka

"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka

"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka

"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka

"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka

Pénzhasználati módok összehasonlítása:

1. készpénzhasználat előnyei

2. készpénzhasználat kockázatai, veszélyei, hátrányai

3. bankkártya-használat előnyei

4. bankkártya-használat kockázatai, veszélyei, hátrányai.

4 csoportot hoztunk létre. A csoportok összegyűjtötték a feladatnak megfelelően érveiket. Egy lapra leírva összefoglalták az elhangzottakat. Szóvivőt választottak, aki előadta a csoport érvelését.

"Családi kupaktanács" csoportmunka

Legyen-e Évinek bankszámlája és bankkártyája? Ha igen, milyen? Szerepjáték csoportban.

Csoportalakítás után a szerepkártyákat kiosztottuk, családi kupaktanács alakult, ahol megvitatták a lehetőségeket , majd ismertették a család döntését.

Az osztályok, akik részt vettek: 5.a 5.b 5.c 6.a 7.a 7.c 8.c 9.a 9.b 10.a 10.b 11.b                       Tanáraik: Szabóné András Erika, Molnár Judit, Hernyákné Molnár Tünde, Korándi Ildikó, Molnár Gabriella, Miklovicz Katalin, Belán Beatrix, Siklósi Evelin, Sauer Anikó, Szabó Márta