Digitális témahét a Csokonaiban 2017-ben

Iskolánk 2017-ben is csatlakozott a Digitális témahéthez.
Ezen az oldalon szeretnénk beszámolni projektjeinkről, programjainkról.
Digitális témahét 2017
Program az 5-8.-os korosztálynak
"A 1,5 órás workshop ideje alatt, a gyermekek betekintést kapnak a 3D animálás alapjaiba, különböző animációs technikákba, valamint a foglalkozás végére elkészíthetik saját 3D animációjukat is. Az eTalon School a 3D modellezés tanításán keresztül élményszerűvé és kreatívvá teszi a hagyományos iskolai tanulás folyamatát is, miközben a tanulók egy korszerű tudás birtokosává is válnak"
Forrás: Digitális témahét programok
3D animáció bemutató óra
Az Etalon School két munkatársa tartott a mai napon bemutató órát a 6. és 7. évfolyamos
tanulóknak a 3D modellezésről.
A gyerekeket korábban is érdekelte a téma, emiatt várták a bemutató időpontját. Az órán
nagyon figyeltek, sok kérdés is elhangzott. A feladatokat sikeresen teljesítették, és
elégedetten, új élményekkel gazdagodva jöttek ki az óráról.
Reméljük máskor is részt vehetünk hasonló órákon, hogy minél több gyerek
megismerkedhessen a 3D animáció világával.

Matekos rejtvénykönyv az 5.b-ben és c-ben
Irodalátogatás az EPAM-nál.
Hétköznapok egy szoftverfejlesztő cégénél.
A DTH keretében ötödikeseimmel (5.a) ellátogattunk a Magyarországon ezer főt foglalkoztató EPAM Systems Kft-hez, amely Közép-Európa legnagyobb, komplex szoftverfejlesztési megoldásokat nyújtó cége. A
belvárosban elhelyezkedő irodaház előtt már várt ránk a csoport
vezetője. Először egy foglakoztató terembe invitáltak bennünket, ahol az
"előadó" megpróbálta felvázolni a gyerekeknek a cég profilját. De a kis
csapat tagjai szinte minden mondata után kérdésekkel bombázták, amire ő
készséggel válaszolt is. A gyerekek remek kérdéseit apróbb ajándékokkal
jutalmazta. (lufi, puzzle, céges toll, ...) Látva, hogy a gyerekek
másfelé vezetik a beszélgetés fonalát, gyorsan átértékelte a helyzetet,
és feladva előzetes terveit, igazodott a gyerekek igényeihez.
A beszélgetés után 3 csoportra bontotta sz osztályt, és mindenki más helyszínről indulva, de lényegében ugyanazokat a helyeket érintve, szakavatott kísérővel megtekinthette a cég jó pár fejlesztő-teamjének munkaállásait, bepillantást nyerve az ott dolgozók munkájába. Láttak a gyerekek 3D-s nyomtatót (nyomtatást), megtekinthették egy rajzolóprogram munkáját, (a rajzolt képet el is hozhatták), mindenki kipróbálhatta a VR szemüveget, látták, a dumplamonitoros munkavégzést, hallhattak a legtitkosabb programok használatának feltételeiről, hogy csak a legérdekesebbeket említsem. A program végén a csoportot vendégül látták a büfében, ahol üdítőt vagy forró italt választhattak maguknak. Természetesen a gyerekeket ez is elvarázsolta.
A kísérőink egybehangzóan csak dicsérni tudták a csoportokat érdeklődésük, kíváncsiságuk és sok okos kérdésük okán. Ez bennünket, tanárokat is nagyon jó érzéssel töltött el. A hazafelé vezető úton több gyerek - fiúk és lányok is - azt mesélték, hogy nagyon tetszett nekik az itt folyó munka, és hogy szeretnének ilyen irányba továbbtanulni. Ha csak egy gyereknek is segítettünk ezzel a látogatással a pályaorientációban, már nem mentünk hiába erre a programra. De akkor sem volt hiábavaló a kirándulás, ha csak kicsit rácsodálkozhattak a gyerekek az őket körülvevő digitális világ egy-egy szeletére. Minden felső tagozatos osztálynak szívből ajánlom ezt a jó kis lehetőséget, ami az év végéig tart és nem korlátozódik egyetlen hétre.
Szabóné András Erika, matematika tanár
A 3. évfolyam meseprojektje
Meseország
A mesehősök megtaláltattak: Nati, Panni, Lorena, Krisz, Angi
A csoportok megalakultak, nevük is lett: Frakkok, Mesések, A király és 4 lánya, A pajzsosok, Mosolygós nyalókák
Kezdődhet a nagy munka!
Segítségünkre vannak a 3. évfolyam tanulói és a Palotási Általános Iskola 3. osztálya.