Pénzhét 2017

Pénz7 a Csokonaiban
Az egy hét leforgása alatt megtudtuk, hogy a banknak milyen fontos szerepe van az életünkben.
Megtanultuk hogyan kell a pénzt átutalni és, hogy hogyan kerül a pénz a bankba. Összehasonlítottuk, hogy egy régi és egy új család hogyan intézi a kiadásait. Ráadásul még egy banki alkalmazott is bevezetett a bankok varázslatos világába.
Nagyon sokat tanultunk és remélem a jövőben is lesz ilyen hasznos és tanulságos nap.
Molnár Zsófia, 7.a

A Pénz7 témahét ebben az évben nagyon sikeres volt iskolánkban. Matematika tanárok és osztályfőnökök segítségével 13 osztályban tartottuk meg a foglalkozásokat. Idén a "Bankoljunk okosan" jeligére épültek fel az órák. A gyerekek megismerkedhettek a bankkártya használat előnyeivel, szükségszerűségével és hátrányával. Tartalmas jó foglalkozások sikeredtek.

"Ezen az órán a bankkártya és a készpénz előnyeiről és hátrányairól tanultunk. Ezt ez órát szakember is segítette, így ha bármi kérdésünk volt rögtön választ kaptunk. Hasznos volt az óra, mert sok új dolgot megtudhattunk. Van akinek a véleménye az óra végére teljesen megváltozott. Jó ha ilyen témával foglalkozunk, mert ez fontos szerepet játszik az életünkben." (11.b vélemény)
A 7.c és a 9. b az alábbi projektekben dolgozott.
7.C"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka
"Családi kupaktanács" csoportmunka
"Családi kupaktanács" csoportmunka
9.B"Családi kupaktanács" csoportmunka
"Családi kupaktanács" csoportmunka
"Családi kupaktanács" csoportmunka
"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka
"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka
"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunka
"Készpénzzel vagy anélkül? " csoportmunkaPénzhasználati módok összehasonlítása:
1. készpénzhasználat előnyei
2. készpénzhasználat kockázatai, veszélyei, hátrányai
3. bankkártya-használat előnyei
4. bankkártya-használat kockázatai, veszélyei, hátrányai.
4 csoportot hoztunk létre. A csoportok összegyűjtötték a feladatnak megfelelően érveiket. Egy lapra leírva összefoglalták az elhangzottakat. Szóvivőt választottak, aki előadta a csoport érvelését.
"Családi kupaktanács" csoportmunka
Legyen-e Évinek bankszámlája és bankkártyája? Ha igen, milyen? Szerepjáték csoportban.